المپیاد ریاضی

در این وبلاگ در مورد مسایل ریاضی با هم بحث خواهیم کرد...

المپیاد ریاضی

در این وبلاگ در مورد مسایل ریاضی با هم بحث خواهیم کرد...

سلام و احوال پرسی

حالتون چطوره؟

امید دارم هر جا که هستید سلامت و موفق باشید.

دوستان راستش چون شما نگفتید با این وبلاگ چی کار کنم منم نمی دونم که چی بنویسم.

دوره ی تابستان از حول و حوش دهم( اسفند!) شروع می شه.درس امسال جبر خطی هستش . من یه کم از کتاب جبر خطی کورتیس خوندم.خوب توضیح داده و کتابشم کم حجم و جالبه.ولی کلاْ من جبرم خیلی ضغیفِ تا اونجا که سر جلسه ی مرحله ۲ خودم نمی دونستم که راه حل سوال ۲ من درسته در واقع نمی دونستم که اگر دو چند جمله ای با هم مساوی باشند ضرایب توان های یکسانشون با هم برابره.ولی به هر حال از این به عنوان یه لم استفاده کردم.(خودتون تصور کنید من چقدر شوتم!!!)

البته وضع هندسه و ... یه کم از جبر بدتره! با این اوضاع تو دوره قراره زیاد سوتی بدم.

فردا رو سایت زمان دقیق ثبت نام و شروع دوره می یاد.

www.ysc.ac.ir

حتما  بگین اینجا چی بنویسم.

همین.

یا حق

نظرات 20 + ارسال نظر
ارمین شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:08 ب.ظ

این رامتین چرا اینقدر اطلاع رسانیش ضعیفه امروز رفتم واسه اعتراض خیلی بد تصحیح کردن من که خودم فکر میکردم حدود ۲۸ بشم فقط تونستم اعتراض بدم و بقیه چیزا رو بخیال شم اصلا به اعتراضا درست رسیدگی نمیکنن.تازه کارنامه من هم گم کرده بودن دوباره درخواست صدور کارنامه دادم.امروز همه ناراضی بودن بچه های حلی که خیلیاشون ناراضی بودن نمیدونم این چه وضعیتیه.ببینم رفتی باشگاه نمرت رو بگیری؟

محمد حسین شفیع نیا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:10 ب.ظ

no

رامین شنبه 3 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:00 ب.ظ http://imo.blogfa.com

عزیز من مطمئن نیستم ولی احتمال گمشدن برگه تو این باشگاه هم هست...به گفته چند تا کامپیونری دو تا سوال رو دقیقا مثل هم نوشتن یه نفر نمره کامل اون یکی هیچی یا یه سوالی که حتی فکرش هم نمیکرده نصف نمره رو بگیره رو کامل بهش دادن و برعکس یه سوال که کامل میگرفته رو نصف کمتر نمره رو بهش دادن...باشگاهه دیگه چه میشه کرد.به نظر من هافمن بد نیستش اینی که داری میخونی مال کدوم انتشاراته؟نشر دانشگاهی که نیستش؟

محمد حسین شفیع نیا یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:40 ق.ظ

نه راستش.
فکر کنم اصلاْناشر معروفی نیستش.

رامین یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:00 ب.ظ http://imo.blogfa.com

اون انتشاراتش رو بگو.بعدشم یه قضیه تو جبر خطی احتمالا نیازت میشه:
قضیه: اگر An-1*n ماتریسی از اعداد صحیح باشد به طوریکه مجموع اعداد هر سطر آن صفر گردد آنگاه

|AAt|=nk2

بطوریکه k یک عدد صحیح و At ترانهاده ماتریس A میباشد.
اثبات: برای ساده کردن اثبات و به دست آوردن مقدار k ماتریس A را افراز می کنیم. بدین منظور می نویسیم:

A=(B,Bc) به قسمی که c=(-1,-1,...,-1)1*n-1 , Bn-1*n-1

در اینصورت با جایگذاری معادل ماتریس A می توان گفت:

|AAt|=|BBt+BctcBt|=|B(I+ctc)Bt|=|B|2|I+ctc|

از آنجایی که |I+ctc| مقدارش برابر n میباشد لذا داریم:

|AAt|=n|B|2

سروش یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:54 ب.ظ http://i-o-i.persianblog.com

خیلی ممنون!

یه چاق بی ریخت یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام
لطفا راجع که کاهش وزن توضیح بدید
در ضمن اگه لطف کنین و سوالات توی دوره رو روی وبلاگ بیارید ممنون می شم

محمد حسین شفیع نیا دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:18 ق.ظ

حتماْ.روی چشم.

رامین دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:14 ب.ظ http://imo.blogfa.com

یه کتاب واسه جبر خطی پیدا کردم...خیلی ساده و روون توضیح داده...برای شروع کتاب خوبیه چون تو دبیرستان هم یه آشنایی کوچیکی با ماتریسها داریم میتونین بدون پیش زمینه این کتاب رو بخونین.کتاب جبرخطی انتشارت علوم رایانه دکتر علیزاده-جواد وحیدی

محمد حسین شفیع نیا دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ب.ظ

ممنون رامین گل

رامین سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:54 ب.ظ http://imo.blogfa.com

طبق آخرین اخبار از یکی از دانشجوهای محض از اون ترم بالایی ها چند تا کتاب برای جبرخطی معرفی کرد.از اونجا که احتمال اومدن من تو دوره امسال کمه از همینجا اسم کتابها رو میگم:مایکل اونان در حد ریاضیات دبیرستانی خیلی ساده و روون-لیپ شیتس دارای مثالهای حل شده خیلی زیاد...سعی کن این دومیه رو گیر بیاری احتمالا کتابخونه ها دارن.همچنین دعا کن تو دوره همدیگه رو ببینیم.فعلا یاحق

آبجی سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:58 ب.ظ http://abjikoochool.mihanblog.com

اینجا همه بحث کارشناسی می کنن برای ما که می خوایم تبریک بگیم جا نیست حداقل شما هم محض تشکر بیا به وبم و نظر بدهُ. بخدا المپیاد را از دست نمی دی.......

محمد پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ب.ظ

چشم

رامین پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:59 ب.ظ http://imo.blogfa.com

احتمال زیاد من به سوالای دوره دسترسی ندارم...واسه همین ازت میخوام سوالا رو تو mathlinks بذاری تا من هم بذارم تو این وبلاگ تا همه استفاده کنن.مر۳۰.فعلا یاحق

سینا جمعه 9 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:29 ب.ظ

ببین کیا تو ریاضی با اعتراض قبول شدن نتایجش رو بزن.

ارمین شنبه 10 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:59 ب.ظ

خوب روز اول چطور بود من آخرش هم نفهمیدم که قبول شدم یا نه؟کسی بوده که امروز نیومده باشه؟؟؟؟

یه آدم دماغ دراز سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:36 ق.ظ

سلام چرا آپ نوکنی، خسته مون وکردی جیگر
سوالا رو هم وده تو وب

دکتر محمد قدسی شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ق.ظ

سلام فرزندم
من هم سوالایی که توی دوره می گویند را می خواهم اگر لطف کنی خیلی ممنون می شم

علی اکبر پسر تقی و دوست احمد چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:37 ب.ظ

شلام
من هم شوالا رو می خوام
فک نکنی معتادما نهههههههه من شوال می خوام همین

نرگس خره یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:00 ق.ظ

سلام برادر
من می خوام بدونم توی دوره چی میگذره
آیا شما رو فلک هم می کنند
روابط تون با هم چطوریه؟
سایه ی سایر بچه ها رو با کلنگ می زنید یا
هر روز که می رید باشگاه تا چند بوس نخورید دست بردار نیستید
با تشکر
نرگس خره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد