المپیاد ریاضی

در این وبلاگ در مورد مسایل ریاضی با هم بحث خواهیم کرد...

المپیاد ریاضی

در این وبلاگ در مورد مسایل ریاضی با هم بحث خواهیم کرد...

سلام

خوبین

چه خبر از برو بچه های کامپیوتر؟

کسی از نبی تبار خبری نداره؟

چقدر سخته که آدم بعد ۲ـ۳ ماه درس نخواندن و مدرسه نرفتن یک دفعه باید بشینه و برای امتحان نهایی خر بزنه.خودم که اصلاْ قادر به این کار نیستم.

بعضی وقتها بعضی ها برای یک مسئله ی کلی وقت می ذارن ولی نمی توونند حلش کنند و بعداْ می فهمن چقدر احمق بودند.مثل سوال ۵ امسال!!

یک راه قشنگ برای سوال ۶:اثبات اینکه هر کتاب بعد از تعدادی پشت و رو کردن به مکان اولیه اش باز می گردد زیاد سخت نیست.حال فرض می کنیم کتاب شماره ی i بعد از a_i مرحله به جای اولش باز می گردد پس اگر ک.م.م تمام a_i ها kباشد بدیهی است که بعد از k مرحله جایگشت اولیه تکرار می شود.

خوب درس بخو نین تا موفق بشین

نظر فراموش نکنین

تا بعد  والسلام

نظرات 6 + ارسال نظر
کیا جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:38 ق.ظ

قالبو چرا عوض کردی؟؟؟؟ شمبول!!

حسین لاچینی شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:27 ق.ظ http://www.HLachini.com

سلام کیا جان بهت تبریک میگم.کارت خیلی درسته . یه نفره سه تا وبلاگ چرخوندن کار خیلی مشکلی و همت بزرگی رو می طلبه.
امیدوارم همیشه موفق سر بلند باشی.

[ بدون نام ] شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام و با تشکر از وبلاگ خوبتون
در مورد راه سوال ۶ می خواستم بگم که:
به فرض که ثابت کردیم کتابها بعد از یه تعداد مرحله به جای اولشون برمی گردن اما این مرحله ها که متناوبا تکرار نمی شن ما اینو نسبت به وضعیت اولیه ی کتاب ها می سنجیم
مثلا اگه کتاب شماره ۲ بعد از ۶۰ مرحله به جای اولش برگرده
ممکنه بعد از ۱۲۰ مرحله این وضعیتو نداشته باشه
چون حالت پایه و اولیه برای ۶۰ مرحله اول و ۶۰ مرحله دوم یکی نیست. امیدوارم در این مورد نظرتونو بدونم.

[ بدون نام ] شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:51 ب.ظ

ما اینو نسبت به وضعیت اولیه و پایه کتاب ها می سنجیم و این که
کجای کاریم و چه حرکاتی رو باید از این به بعد انجام بدیم
ببخشید این تکمیل توضیحاتم بود

[ بدون نام ] شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:57 ب.ظ

من خودم اهل کرمانشاه هستم و حدسم اینه که امسال کسی از کرمانشاه قبول نمی شه از جمله خودم
۲ تا نظر پایینی هم مال منه.

محمد حسین شفیع نیا شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:46 ب.ظ http://www.matholamp.blogsky.com/

سلام دوست من
خوبی؟
در مورد سوالت باید بهت بگم فکر کنم حق با تو باشه (بعداْ بیشتر رو این راه فکر می کنم)البته خود من از این راه حلش نکردم وچند روز بعد از آزمون این راه به ذهنم رسید.
من اینو از راه لانه کبوتری نا متناهی حل کردم که اگه خواستی راهشو تو وبلاگ می نویسم.
در مورد قبولی هم باید بهت بگم حدس من اینه که امسال از کرمانشاه n نفر قبول می شن)n>0 از جمله خود من!!!!!!
خوشحال میشم اسمتونو بدونم چون من آمار اکثر بچه ها رو دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد